Nepodceňujte rannú rozcvičku

Väčšina z nás si po prebudení dá sprchu a vyčistí si zuby. Odborníci na zdravý životný štýl odporúčajú pridať rozcvičku, ktorá preukáže výbornú službu vášmu telu aj vašej mysli. Do nového dňa by sme mali vstupovať odpočinuté a svieže.


Dopomôže nám k tomu ranná rozcvička

Ktorá uvedie pohybový aparát do takého stavu, aby bol schopný celý deň hladko fungovať. Účelom teda nie je podávať športové výkony, zhadzovať nadbytočné kilá alebo tvrdo pracovať na zlepšenie kondície. Naopak ide o to, vyladiť telo a myseľ. To po ranu bohato stačí a zvládnete to za desať minút. Ranné cvičenie by malo byť chvíľkou plného sústredenia na pohyb a dýchanie. Pokúste sa pri ňom ešte na chvíľu odsunúť myšlienky na prácu alebo rodinné problémy. Upokojiť sa a plne sa sústrediť na pohyb nie je vôbec jednoduché a vyžaduje to dlhodobý pravidelný tréning - samozrejme nielen tela, ale predovšetkým mysle. Niekomu sa to môže podariť za pár týždňov, inému to môže trvať aj rok. Výsledkom by mali byť správne vykonávané pohyby, ktoré sú vám příjemné.Vhodná zostava pre ranné cvičenie nie je univerzálna. Je to záležitosť čisto individuálna, ktorá sa riadi vekom, zdravotným stavom a fyzickou kondíciou. Rozhodne sem nepatrí všetky silové cvičenia so statickou záťažou, ako napríklad posilňovanie s činkami alebo kľuky.

Kto má ráno viac času

Ale nie je športovo založený, môže si dopriať prechádzku. Naopak niekto, kto toľko času nemá, ale komu pohyb nerobí väčšie ťažkosti, môže nájsť inšpiráciu v joge. Aby boli zapojené všetky hlavné svalové skupiny, odporúčajú odborníci doplniť torzné cvičenie, teda vodorovné otáčanie ramenné osi voči panvovej osi alebo hlavy voči trupu. Torzná cvičenie možno vykonávať v ľahu, v sede aj v stoji a je možné pridať k nemu pohyb paží. Výborným torzným cvičením je aj správna chôdza. Takmer vždy možno odporučiť strečing alebo ľahšie gymnastiku... a potom už len tú obľúbenú sprchu a pár kvapiek sviežeho parfému.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: