Malé zmeny, veľké výsledky. Osvedčené tipy k získaniu vysnívanej postavy

Chcete vniesť do svojej športovej rutiny čerstvý vietor? Vyskúšajte pár tipov, ktoré vás priblíži o kúsok bližšie k štíhlej a vyšportované postavičke... Skúste a sami uvidíte výsledok.


Ranné vtáča ďalej doskáče

Ak patríte skôr do kategórie "škovránok", skúste sa do cvičenia vrhnúť ráno hneď po prebudení, ešte pred raňajkami. Spálite tak až o 20% kalórií viac než pri neskoršom cvičení. Nedávny výskum University of Northumbria navyše prišiel s ďalším potešujúcim zistením. Tí, ktorí sa do fyzickej aktivity pustí skoro ráno, potom počas dňa neskonzumujeme väčšie množstvo kalórií než obvykle.

Naordinujte si pauzu

Snažíte sa zvládnuť čo najviac opakovaní, takže si počas cvičenia nedoprajete ani chvíľu oddychu? V skutočnosti je efektívnejšie zaradiť medzi jednotlivé série odpočinok po dobu 10-60 sekúnd. Vo vašom tele sa vďaka tomu spustí mechanizmy, ktoré vedú k spaľovaniu tukov na vyššie obrátky.

Objavte funkčný tréning

Vyskúšajte takzvaný funkčný tréning, pri ktorom precvičíte čo najviac svalových skupín naraz a nie len jednu, ako tomu niekedy býva pri iných druhoch cvičení. Funkčný tréning je založený na prirodzených pohyboch, ktoré vykonávate každý deň, a okrem kondičky si vďaka nemu doladíte i správne držanie tela. Navyše povzbudíte svoj metabolizmus a vystavíte si pevnejšie a objemnejšie svalovú hmotu, čím podporíte ďalšie chudnutie.

Hrajte sa s cvikmi

Ak chcete svoje osvedčené cviky trochu spestriť, zmeňte proste len dobu výdrže v určitej pozícii - napríklad z jednej sekundy na dve či naopak. Poskytnete tak nové impulzy nielen svojmu telu, ale aj svojou mysle. Novú variantu si potom skúste otestovať počas štyroch či piatich týždňov. To už je dostatočný čas na to, aby ste posúdili, či vám nové poňatie cviku vyhovuje viac než to, na ktoré ste boli zvyknutí skôr.

Nebojte sa kombinovať

Ak chcete pokiaľ možno čo najskôr "vyfúknuť" svoje tukové vankúšiky, skombinujte posilňovanie s aeróbnym cvičením. Keď zaradíte aeróbne cvičenie v podobe jazdy na rotopede alebo behu na bežeckom páse až po posilňovaní, chudnutie vám pravdepodobne pôjde ešte o niečo lepšie. Pri posilňovaní sa totiž do tela uvoľňuje hormón, ktorý podporuje spaľovanie tukov. Vyskúšajte ale najprv sami na sebe, aké poradie vám sedí zo všetkého najlepšie.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: