Krok za krokom. Ako chudnúť chôdzou?

Hľadáte čo najprirodzenejší pohyb, ktorý vám uhladí cestičku ku štíhlejšie postave? Chôdza v tomto ohľade nemá konkurenciu! Vplyv svižnej chôdze na znižovanie váhy (v kombinácii s kaloricky umierneným jedálničkom) je nepopierateľný.


Nedávna americká štúdia potvrdila

Že ženy, ktoré strávili chodením najmenej 4 hodiny týždenne, zaznamenali pri chudnutí až o 44% väčšiu úspešnosť ako ostatní! Za jednu hodinu totiž vydáte približne 170-300 kcal (záleží to okrem iného na vašej váhe, tempe i terénu). Ako čo najlepšie využiť blahodárne účinky tohto nenápadného, ??leč účinného pohybu?

Chôdza buď pochválené

Chôdza má naviac jednu nespornú výhodu - akonáhle jej raz prepadnete, väčšinou u svojich nových "chodeckých návykov" vytrváte pomerne dlhú dobu. Chodenie má totiž štatisticky vzaté oveľa nižší počet "odpadlíkov", ako tomu býva u ostatných, väčšinou podstatne komplikovanejších druhov pohybu. Navyše preukáže službu nielen vašej štíhlej línii, ale aj vášmu celkovému zdraviu - chôdza pomáha pri spevnení kostí, prospieva vášmu srdcu, znižuje hladinu "zlého cholesterolu" a v neposlednom rade prispieva aj k zlepšeniu nálady a zvýšenie kreativity (pri prechádzke totiž dochádza k lepšiemu okysličeniu mozgu).

Začnite hneď zajtra!

Vystačíte si s kvalitnou a pohodlnou obuvou a fliaš s vodou pre dodržanie pitného režimu a potom už vám nič nebráni vyraziť do mesta alebo do prírody... Pred prechádzkou ideálne zaraďte aj krátke pretiahnutie a po ceste nezabúdajte na správne držanie tela. Po úvodnej pomalej "desaťminútovke" pridajte do kroku a na záver zaraďte zase pomalší fáze. Ak ste zatiaľ trávili všetok voľný čas na gauči či pred obrazovkou, môžete začínať s dvadsaťminútový chôdzou 5-6x týždenne, potom sa však snažte dopracovať k 30-60 minútam chôdze denne (spaľovanie tukov začína zhruba po pol hodine).

Motivačný triky

Počítajú sa však aj krátke prechádzky, ktoré čo najčastejšie vpašujete do svojho každodenného programu. Namiesto ďalšieho pracovného telefonátu dojdite za kolegom po svojich, zabudnite na existenciu výťahov a schody používajte ako "posilňovňu zadarmo" (niekedy ich môžete brať pre zmenu po dvoch), do svojej cesty z práce zakombinujte zakaždým trochu inú pešej súčasť. Pokiaľ na sebe chcete systematicky pracovať, kúpte si krokomer, s ktorého pomocou získate prehľad o ušlých vzdialenostiach (časom sa možno dopracujete až na vytúžených 10 000 krokov denne). Svoje prechádzky si môžete zapisovať do špeciálneho denníčka, vďaka ktorému budete mať prehľad o svojich pokrokoch.

Inšpirácia zo severu

Ak chcete dostať do pohybu viac svalových skupín, rozhodne musíte vyskúšať severskú chôdzu nazývanú tiež nordic walking. Chôdza s palicami vznikla v Škandinávii ako letný doplnok tréningu profesionálnych bežkárov. Keď sa na svoju budúcu vychádzku vybavíte palicami, precvičíte aj svaly ramien, rúk a chrbta. Nordic walking sa hodí prakticky pre každého, vášnivými športovci počínajúc a seniorov končiac. Ocenia ho tí, ktoré kvôli sedavému zamestnaniu trápia bolesti chrbta, ale napríklad aj tehotné ženy alebo tí, ktorí majú z nejakých dôvodov problémy s kĺbmi. Investujte do ľahučkých teleskopických palíc (dajú sa prispôsobiť výške postavy) a hurá do terénu!


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: