Chudnúce trikmi z rôznych kútov sveta

Aké chudnúce zbrane nasadzujú do boja s tukovými bunkami šmrncovný Francúzsky alebo sexy Španielky? Tento rok si z dovolenky miesto suvenírov môžete odviezť pár tipov, ako skrotiť nechcené kilá navyše.


Zhodila ste pár prebytočných kilogramov a teraz si chcete menšie konfekčnú veľkosť za každú cenu udržať? Snažte sa počas dovolenky okukať pár chudnúcich trikov zahraničnej proveniencie. Iný kraj, iný mrav - to platí, aj čo sa týka zdravého životného štýlu a štíhlej línie!

ŠPANIELSKO

Užite si siestu. Ku kultúre Španielska neodmysliteľne patrí krátky "šlofík" po obede. Tridsaťminútový spánok uprostred dňa prispieva ik redukcii hmotnosti. Pri dostatočnom odpočinku je v rovnováhe hladina leptínu a ghrelinu, čo sú hormóny ovplyvňujúce pocity hladu. Príjemným bonusom je ústup stresu a zníženie rizika vzniku kardiovaskulárnych chorôb o celých 37%.

DÁNSKO

Prepadnite sendvičov. Dáni sa s iba 13% percentami obéznych obyvateľov radí medzi najštíhlejší európske národy. Medzi ich chudnúce triky patria okrem iného aj ich slabosť pre sendviče z celozrnného ražného chleba. Tento druh pečiva totiž obsahuje veľa rozpustnej vlákniny, ktorá je výdatným pomocníkom pri chudnutí. Nielenže sa v žalúdku rozpína ??a vytvára pocit dlhotrvajúci sýtosti, ale navyše aj stabilizuje hladinu cukru v krvi a predchádza záchvatom vlčieho hladu. Doprajte si teda občas k večeri ražný sendvič doplnený ďalší superzdravou škandinávskou pochúťkou - rybím mäsom! Podľa štúdie University of Iceland schudli ľudia, ktorí si trikrát až päťkrát týždenne naordinovali k jedlu tresku, až trikrát viac kilogramov ako ostatní!

JAPONSKO

Hrajte sa s farbami. Japonci sa snažia poskladať si jedlo tak, aby sa v ňom objavilo päť rôznych farieb. Toto pravidlo vám totiž zaručí, že svojmu organizmu poskytnete najrôznejšie druhy vitamínov a minerálov, čo vám pomôže aj pri boji s húževnatými tukovými zásobami. A keď pridáte ešte heslo "Hara hachi bu" (dalo by sa voľne preložiť "Jedzte do 80% pocitu sýtosti"), úspech je pri chudnutí takmer zaručený!

HOLANDSKO

Oprášte svoj bicykel. Nížinatej Holandsko sa právom honosí prezývkou "raj cyklistov". Na jedného obyvateľa tu totiž pripadá 1,2 bicykla. Cyklistika patrí medzi najúčinnejšie aeróbne aktivity, ktoré vedú k štíhlejšej postave, veď pri nej spálite zhruba 500 kcal za hodinu a pritom šetríte svoje kĺby... Tajomstvo holandských cyklistov spočíva v tom, že svojho dvojkolesového parťáka dovedú zaradiť do svojho každodenného života a v sedle sa dopravujú do práce, do obchodu alebo do školy.

Vyskúšajte aj vy zapojiť jazdu na bicykli medzi svoje pravidelné zvyky a vaša váha vám možno už čoskoro oznámi údaj, ktorý vám roztiahne kútiky do spokojného úsmevu.

FRANCÚZSKO

Užívajte si život. Francúzky sa pýši štíhlo elegantným šmrncom, a napriek tomu zapíjajú tučné syry červeným vínom. Netýrají sa totiž diétami, ale naopak si užívajú každé sústo. Až 75% jedla, ktoré zjedia, zjedia pri rodinnom stole s príbuznými či priateľmi. Obed je v ich podaní spoločenskou udalosťou, ktorá trvá až dve hodiny. Doprajú si niekoľko chodov kvalitných potravín, ktoré dokonale uspokoja ich chuťové poháriky, a celkový počet prijatých kalórií nie je nijako závratne vysoký. Extra tip: Inšpirujte sa stredomorskou stravou, ktorá sa nezaobíde bez rýb, olivového oleja a hŕbu zeleniny! Dobrovoľníci, ktorí sa po dobu 25 týždňov stravovali týmto spôsobom, stratili až 8% svojej váhy.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: